piątek, 5 kwietnia 2019

Jak po szkole otworzyć własny gabinet masażu?


Kierunek Technik Masażysta z fizjoterapią to kierunek, który mimo ścisłej specjalizacji otwiera przed Wami wiele perspektyw. Jest to kierunek medyczny, który tak jak pozostałe kursy medyczne w szkole policealnej Gloker jest całkowicie bezpłatny. Nauka trwa 2 lata i już w ciągu tak krótkiego czasu można zdobyć naprawdę cenne kwalifikacje - absolwenci uzyskują tytuł państwowy i zdobywają status Technika Masażysty.

Bezpłatna nauka masażu cieszy ogromnym zainteresowaniem wśród naszych słuchaczy oraz wszystkich zainteresowanych kursami. Jest nam z tego powodu niezmiernie miło! No tak, ale co po szkole?

Jakie perspektywy otwierają się przed absolwentami?
Specjaliści są potrzebni w wielu instytucjach zdrowia, takich jak: szpitale, sanatoria, domy opieki społecznej, gabinetach rehabilitacji oraz ośrodkach sportowych czy salonach SPA. A co, jeśli Twoim marzeniem jest otworzenie własnego gabinetu masażu? Podpowiadamy, jak najlepiej ugryźć temat! Oprócz kilku wskazówek, które chcemy przekazać Wam tutaj, warto czerpać jak najwięcej wiedzy z przedmiotu Podstawy działalności gospodarczej, który jest częścią programu nauczania na kierunku Technik Masażysta.

Jak otworzyć salon masażu?

Krok nr. 1 Sprawy formalne, przepisy prawne
Zapoznaj się z wszystkimi przepisami dotyczącymi prowadzenia gabinetu masażu. Musisz znać warunki sanepidowskie stawiane przed tego typu lokalami. Salon powinien być dostosowany do rodzaju usług - musisz zadbać o właściwe rozmieszczenie pomieszczeń, o dostęp do wody zgodny z wymogami, o wydzielenie miejsc typu łazienka, recepcja, szatnia, gabinet. Znajomość przepisów prawnych to podstawa do rozpoczęcia przedsięwzięcia.

Krok nr. 2 Wybór lokalu
Znajdź lokal, w odpowiedniej lokalizacji. Poszukując właściwego miejsca zwróć uwagę na jego potencjał - czy w okolicy pojawia się dużo ludzi, czy miasto ma charakter turystyczny, czy dojazd samochodem jest łatwy, czy jest parking, czy łatwo można dojechać tam komunikacją miejską. I jaka jest cena wynajmu.

Krok nr. 3 Finanse i dotacje
Własny gabinet masażu to spora inwestycja finansowa. Trzeba przecież wynająć i wyposażyć lokal, a następnie zadbać o wszelkie formalności, jak opłacanie składek i działania marketingowe. Jeżeli nie posiadasz własnego budżetu, który mógłbyś przeznaczyć na inwestycję w salon, warto zainteresować się dotacjami z urzędu pracy lub Unii Europejskiej. Istnieje wiele aktywnych programów dofinansowań, które oferują początkującemu przedsiębiorcy ok.25 tys. na otworzenie działalności gospodarczej. Dotacja jest bezzwrotna, ale trzeba dotrzymać warunków wskazanych w regulaminie. O szczegóły pytaj w swoim urzędzie pracy. Pamiętaj, że najpierw składasz wniosek o dotację, a dopiero później otwierasz działalność.

Krok nr. 4 Założenie działalności gospodarczej
Pierwszym stopniem rozpoczęcia wszelkich formalności, jest otwarcie własnej działalności gospodarczej. Zrobisz to bardzo prosto i szybko w urzędzie. Zanim do tego przystąpisz musisz mieć wybraną nazwę dla swojej firmy oraz numery PKD - Polskiej Klasyfikacji Działalności. Z prowadzeniem działalności wiąże się obowiązek regularnego uiszczania składek ZUS, które w Polsce są dosyć wysokie. Jeżeli jednak otwierasz działalność po raz pierwszy lub po 5 latach od zamknięcia starej firmy możesz skorzystać ze specjalnej propozycji - program “Ulga na start” pozwala na prowadzenie firmy bez składek ZUS, aż przez pół roku! Zobacz szczegóły tutaj. Zadbaj również o księgowość.

Krok nr. 5 Zakup potrzebnego sprzętu
Otrzymałeś dotację lub posiadasz własny budżet, firma oficjalnie otworzona, a lokal wybrany? Super! Teraz pora na wyposażenie salonu. Zakup potrzebny sprzęt, a następnie zadbaj o marketing miejsca. Jeżeli posiadasz już logo i materiały graficzne dla swojego salonu zamów ulotki czy wizytówki. Utwórz stronę internetową. Dowiedz się, czy istnieje możliwość nawiązania współpracy z NFZ na świadczenie bezpłatnych usług masażu leczniczego.

Krok nr. 6 Marketing
Czas na marketing. Zaplanuj kampanię reklamową. Jakie narzędzia możesz wykorzystać w tym celu? Na przykład pozycjonowanie, AdWords, facebook ads, influencer marketing, instagram i pozostałe social media. Możesz również pomyśleć o współpracy barterowej z innymi miejscami, z którymi wzajemnie wymienicie się ulotkami lub plakatami. W grę wchodzi również reklama w internecie, radiu czy pozostałych mediach. Ustal także cennik usług i zaplanuj akcje promocyjne.

Krok nr. 7 Start
Zanim oficjalnie otworzysz salon zastanów się czy potrzebujesz dodatkowych pracowników. Wiąże się z tym kilka formalności, dlatego warto skrupulatnie podejść do tematu. Kiedy wszystko będzie zapięte na ostatni guzik możesz zaprosić gości do swojego salonu. Powodzenia!