piątek, 10 czerwca 2016

DZIEŃ DOBRY, MAM PYTANIE... czyli w czym pomoże sekretariat




Niektórych z was znamy bardzo dobrze, innych widujemy sporadycznie, ale pojawiacie się u nas wszyscy. Sekretariat – tajemnicze miejsce, w którym można załatwić Sprawy Nie Do Załatwienia i uzyskać odpowiedź na każdy temat. O co pytacie najczęściej?



Legitymacje, indeksy, karty egzaminacyjne

Każdy uczeń naszej szkoły musi wykupić indeks i kartę egzaminacyjną (nie obowiązuje na kursach), aby zaliczyć sesję. Koszt indeksu to 10 zł (na jego wyrobienie czeka się tydzień), a karty egzaminacyjnej – 30 zł. Na kierunkach szkolnych macie też prawo do legitymacji – jej koszt to 10 zł, wyrobienie też trwa tydzień.



Początek nauki

By zostać uczniem Glokera, można przyjść osobiście do naszej siedziby przy ulicy Szlak 32 lub podpisane dokumenty wraz z oryginałem świadectwa przesłać pocztą. Jak wygląda proces rekrutacji?

Pierwsze i najważniejsze – wybór kierunku :)

Pomożemy wybrać zawód, opowiemy, jak wyglądają zajęcia i sesje egzaminacyjne, jakie otrzymujecie certyfikaty i świadectwa po skończeniu nauki, czy na kierunku przysługuje legitymacja. W ramach naszego dofinansowania na drugi kierunek (czytaj więcej) możecie też zdobyć podwójne wykształcenie w niższej cenie – w sekretariacie podpowiemy, jak to zrobić.

Drugie to potrzebne dokumenty:

  • oryginał świadectwa ukończenia szkoły średniej (liceum, technikum itp.) - NIE WYMAGAMY ZDANEJ MATURY,
  • dowód osobisty (ksero).

Dodatkowo potrzebujecie 3 zdjęć legitymacyjnych lub paszportowych oraz zaświadczenia od lekarza, że nie ma przeciwwskazań do nauki w naszej szkole. Zarówno zdjęcia, jak i zaświadczenie można donieść już po zapisie, podpisane dokumenty można też przesłać listem poleconym.

Już na miejscu, w sekretariacie, wypełniacie kwestionariusz i podpisujemy umowę o pobieranie nauki.

Tłumaczymy, jaka jest wysokość dofinansowania na danym kierunku, czy kierunek jest całkowicie bezpłatny.

Gotowe! W mniej niż kwadrans staliście się naszymi uczniami.



Praktycznie wszystko o praktykach

Po pewnym czasie będziecie odbywać praktyki zawodowe. Nauka trwa nieprzerwanie – nie wprowadzamy przerwy w semestrze, więc warto wcześniej zaplanować, kiedy i gdzie będziecie je realizować. Potrzebne wam dokumenty pobieracie z sekretariatu:

  • dzienniczek praktyk,
  • 2 umowy o praktyki (jedna podpisana wraca do szkoły, druga zostaje u pracodawcy),
  • regulamin praktyk (czego powinniście się w ich trakcie nauczyć).

Wypełnione dokumenty trzeba donieść do sekretariatu do 2 tyg. przed radą pedagogiczną, aby zaliczyć semestr i móc podejść do egzaminów.



Mam problem, co zrobić?



Najczęściej uczniowie pytają nas o:

  • usprawiedliwienie nieobecności/choroby – nie potrzebne jest zwolnienie od lekarza, wystarczy powiadomienie osobiście w sekretariacie,
  • zmianę kierunku/trybu nauki – możliwe przez cały czas trwania nauki, bezpłatnie, po złożeniu podania,
  • przedłużenie sesji i egzaminy poprawkowe – załatwia się je po złożeniu podania do dyrektora,
  • egzaminy (terminy, opłaty, sale) – w szkole wywieszone są terminy egzaminów, a o salach i opłatach informujemy osobiście, mailowo lub telefonicznie,
  • odbiór dyplomu/certyfikatu/egzaminów zawodowych – wszystkie dokumenty wydajemy w sekretariacie osobiście lub osobie upoważnionej na piśmie do ich odbioru w waszym imieniu,
  • wypis ze szkoły – można go dokonać w dowolnym momencie bez konsekwencji, wystarczy złożyć podanie.




Informujemy, pomagamy i tłumaczymy – nie bójcie się zwrócić z pytaniem. Być może wielu studentów miało je przed wami? Zachęcamy was do kontaktu z nami osobiście, telefonicznie pod numerami 12 632 62 03 oraz 509 986 445 i mailowoPamiętajcie – nie ma pytań bez odpowiedzi :)