sobota, 3 października 2009

KURS - Office Manager

KURS - Office Manager

Cele:

  • przygotowanie do profesjonalnego zarządzania pionem administracyjnym w organizacji
  • wszechstronne
    umiejętności z zakresu rachunkowości, prawa oraz zarządzania, niezbędne
    do sprawnego kierowania biurem i zarządzania zespołem

Czas trwania: 7 tygodni lub 4 weekendy

Moduł

Liczba godzin

1

Podstawowe
pojęcia z rachunkowości: ustawa o rachunkowości, dokumentacja w
rachunkowości - dowody księgowe, zasady obiegu i kontroli dokumentacji
księgowej, opanowanie pojęć z dziedziny rachunkowości oraz zapoznanie
się z dokumentacją księgową, umiejętność sporządzania bilansu, rachunku
zysków i strat, prowadzenia rachunkowego wyniku finansowego oraz
ewidencji zdarzeń gospodarczych, zdobycie umiejętności prowadzenia
prostej księgowości - fakturowania, rozliczania zakupów, prowadzenia
kasy- raporty kasowe.

20

2

Prawo pracy, dokumentacja pracownicza: umiejętność
interpretacji przepisów, sporządzanie umów o pracę, ogólna
charakterystyka prawa pracy, formy zatrudnienia i rodzaje umów o pracę
(umowy zobowiązaniowe, dzieło i zlecenie), dokumenty występujące przy
zatrudnianiu
i zwalnianiu pracownika, roszczenia ze stosunku pracy wypowiedzenie
umów, właściwe zastosowanie odpowiedniego sposobu rozwiązywania umowy,
rozliczenia z ZUS: zapoznanie się z obowiązującymi drukami, wypełnianie
odpowiednich druków, dokumentacja pracownicza: prowadzenie akt
osobowych pracowników, wypełnianie formularzy, podatki: podatek
dochodowy od osób fizycznych, przychód, koszty, formy opodatkowania,
wypełnianie druków PIT, lista płac- naliczanie listy płac, rozliczanie
delegacji, zarządzanie flotą samochodową.

20

5

Organizacja biura: struktura organizacyjna, zadania sekretariatu, planowanie pracy podległego zespołu, zarządzanie czasem, zarządzanie
dostawami- zamówienia, kontakty z dostawcami materiałów i urządzeń
biurowych, serwisowanie sprzętu, kontakty z współpracującymi firmami,
negocjacje
,
systemy kancelaryjne, pisma i podania, dokumenty finansowo-księgowe,
sporządzanie protokołów, notatek, sprawozdań z narad i zebrań, zasady
archiwizowania i niszczenia dokumentów
, koordynacja korespondencji przychodzącej i wychodzącej.

13

6

Zarządzanie małym zespołem: systemy motywacyjne, kierowanie zespołem, rozwiązywanie konfliktów w grupie, sprawna komunikacja w zespole.

6

4

Obsługa
komputera: zapoznanie z programem edytora tekstu WORD- polecenia z menu
Plik, Edycja, Wstaw, Narzędzia, Tabele, Dane, Wprowadzanie tekstu,
Formatowanie tekstu, Wstawianie obiektów, Funkcja wypunktowanie i
numerowanie, Funkcja pisownia i gramatyka oraz skróty klawiszowe.

4

5

Zapoznanie
się z programem MS EXCEL: zapoznanie z funkcjami menu górnego,
wprowadzanie danych do arkusza kalkulacyjnego, metody poruszania się po
arkuszu, wykorzystanie funkcji Suma, Sortuj, Wyszukaj pionowo, Filtr,
Funkcje MAX, Średnia, MIN itp.

4

6

Zapoznanie z programem POWER POINT: przygotowanie prostej prezentacji.

4

7

INTERNET: obsługa stron internetowych, wyszukiwanie informacji, obsługa poczty elektronicznej.

4

Razem

75

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do czwartku w blokach godzinowych - do wyboru: 9.00-12.00 lub 17.00-20.00

Organizujemy także kursy weekendowe.

W ramach szkolenia zapewniamy wszelkie potrzebne materiały.

Kurs kończy się otrzymaniem świadectwa na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Cena kursu: 1 590zł.

Cena kursu weekendowego: 1 890zł.

12 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zuzia Morawska13 lutego 2019 17:08

    W sumie takie szkolenia dla osób rozpoczynających pracę w biurze może być bardzo przydatne. Ja bym jeszcze dodała do tego zestawienia systemy CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy/ które przecież w każdej firmie na pewno się przydadzą. My je stosujemy i używamy już od dawna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy z nas zaczynał kiedyś od podstaw obsługi komputera. Dziś bez problemu obsługujemy elektroniczny obieg dokumentów https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ który jest praktycznie dostępny w większości firm. Jak dla mnie tego typu rozwiązania powinny być cały czas rozwijane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie szkolenia z pewnością są konieczne jeśli myślimy o jakimkolwiek rozwoju zawodowym. Choć powiem Wam że powstaje coś takiego jak kształcenie dualne https://edunet-poland.pl/ksztalcenie-dualne/ bo młodzież już w szkole zawodowej ma szanse nauki zawodu bezpośrednio w partnerskim przedsiębiorstwie. Uważam że w kraju to powinno być standardem

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie miałem raczej okazji przechodzić takiego kursu, ale jeszcze może kiedyś nadarzy się taka okazja. Na ten moment mam własną firmę i to głownie tutaj wkładam całe swoje siły i moce przerobowe. Fajnie, że poprzez firmę https://www.ca-staff.eu/uslugi/outsourcing-kadr mam swoje zewnętrzne kadry, co akurat mnie bardzo cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Część szkoleń akurat jest rzeczą obowiązkową i niekoniecznie mają za zadanie rozwijać, a uświadamiać i uczyć np. w kwestii bezpieczeństwa ppoż. Takie kursy można odbyć online dzięki https://www.seka.pl/uslugi/szkolenia-i-uprawnienia-zawodowe/szkolenia-ppoz/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesuje mnie informacja, w jaki sposób udaje się Wam przechowywać wszystkie dokumenty księgowe? Wiem, że dla wielu osób to poważny problem i nie wiadomo, jak tym wszystkim się zająć, ale jest strona https://www.archiwizacjadokumentow.com.pl/zasady-i-terminy-przechowywania-i-archiwizacji-dokumentow-ksiegowych/ która na pewno odpowie na nurtujące Was pytania - koniecznie sprawdźcie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Na dobrą sprawę zastawiam się czy jeśli chcemy prowadzić własną działalność gospodarczą to takie kursy nam są potrzebne. Ja całkiem niedawno czytałam na stronie https://www.ksiegarka.pl/biznes-i-finanse/w-jaki-sposob-wycenia-sie-spolki-i-po-co-sie-to-robi o tym w jaki sposób należy wycenić spółkę i w jakim celu się taką wycenę przeprowadza.

    OdpowiedzUsuń